Våren är här idag!

publicerat i
All snö är nästan borta ute på vår gård nu =) känns underbart!! Alva är ute hela tiden och leker hon klättrar i träd och sånt=)
Så stor hon har blivit min lilla sessa!!

Tänkte att jag ska göra en liten bilduppdatering idag är väldigt dålig på bloggandet just för tillfället! Men det är bara att ta sig i kragen hihih!






Har förresten hittat det bääästa mot finnar!!! Finns på apoteket och i välsorterade matbutiker!!! räcker att använda 1-2ggr/v men man KAN använda den varje dag! Jag har ju en hy som lever sitt egna lilla liv och får väldigt lätt finnar och blackheads (som det så fint heter på engelska) och då tar jag denna i en eller två dagar så voilá så är det borta!! Underbart!
 Men sen måste man ju givetvis ha en bra fuktkräm också och ansiktsvatten som stänger porerna igen så det inte dimper in ny smuts,,
 men då brukar jag använda Marja Entrich produkter har ju tur att farmor är vd för det företaget,,






Ja ibland är man lyckligt lottad=) Tack kära farmor!

JUst nu sitter jag med fönster och balkongdörren öppna så det kommer in lite ny fräsch luft efter denna hårda vinter som just lämnat oss, och det känns ljuvligt!! Man blir mycket lyckligare så fort solen tittar in!


Imorgon börjar jag min praktik om Liv kan hålla sig feberfri idag,,
Känns jättespännande men lite tråkigt att jag redan missat första dagen,, men men jag har ju ringt och meddelat mig så de vet ju att jag är hemma för VAB idag,,
 Inte lätt med en liten som är ständigt sjuk :(

Och sen går det ju massa skit hela tiden så man hinner ju liksom aldrig bli riktigt frisk,,
 förstår inte hur folk tänker som har typ magsjuka???
 Hur kan man gå till dagis förskola o skola och lämna syskon till barn som ligger hemma och är sjuka? Det är väl bara att hålla sig hemma!
 Man måste ju ändå va hemma med magsjuka, Tänka på alla små små barn som inte klarar det lika bra som större,,
 Och alla gamla människor som blir drabbade fattar inte hur man kan vara så hänsynslös och respektlös som de flesta faktiskt är idag,, Jag menar har jag eller nån i min familj magsjuka OCH man vet om det så håller man ju sig hemma tills man varit symptomfri i allafall minst 48 timmar helst 72,,
Behöver jag något i affären ber jag min mamma eller nån annan att handla och ställa det utanför dörren,,, Så dåligt tycker jag!
Jag vet att dagispersonalen uppskattar mig iaf och de hyser respekt gentemot mig eftersom jag behandlar de och mina barn och ANDRA MEDMÄNNISKOR så som jag själv vill bli behandlad,,

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Catarina Janeriksdotter-Pettersson:

Håller med dig Emelie!! Det är ju bedrövligt med magsjukan på dagis, nu har det ju gått där iallafall i 2 månader. Har man själv eller någon i familjen haft magsjuka så ska man fanken hålla barnen hemma 48 timmar! Annars blir det som nu, det går runt, runt, runt......... =(

2:a kommentar, skriven , av Majs:

Goo Emelie!!! =)

3:e kommentar, skriven , av bella:

Haha seriöst..

Kommentera inlägget här :