Jag veeet....

publicerat i Hästrelaterat, La mia Famiglia;
Det har varit riktigt dåligt med inlägg nu, men dels har jag jobbat sen gick min iphone sönder i helgen och jag är handikappad. Det är så mkt enklare att slänga in ett inlägg på telefonen än att bröta fram hela datorn osv.
Idag har jag varit på stormöte med jobbet eller utvecklingsdag som det heter. Givande, och jobbigt att sitta i nästan 8 timmar förutom några bensträckare då.
Nu är ryggen helt mos iaf och domnar och har sig. Tur jag inte ska jobba imorgon utan röra på mig istället. Ska till stallet och besiktiga hästen. 
Skulle lämnat ungarna på dagis, men nu går det magsjuka på dagis med två ungar borta så jag har dem hemma så mkt det går denna veckan. Har verkligen inte tid att bli sjuka nu. Har tränat lite iaf. Körde situps och plankan. 20 situps och plankan 30 sek. Ska öka allteftersom men man måste ju börja någonstans. 
 
Blir tokig på mitt ansikte! Har tappat bort min aloeveragel och nu är utslagen tebax med full kraft!! Begriper inte vad det är för skit! Får nog gå till läkaren snart och kolla om man kan göra något där :/ 
Inte kul att se ut som en skottlossning i ansiktet :P 
På onsdag då kommer lille hästen! Känns helt galet! Nu är jag både lycklig glad skrämd rädd och nervös på en gång! Det är såå längesedan jag hade en egen häst varje dag, men jag vet att jag skötte min häst bättre än nåt annat, han va i toptrim och superfin.
 
Är chipssugen nu så käkar lite potatissallad med krydda haha. Inte riktigt samma sak, men jaja det är ju ätbart iaf.
 
Att lägga mina små barn är ett rent helvete helt plötsligt! Vet inte vad det är men ALLA tre springer upp och ner upp och ner fyrtioelva gånger! Blir helt galen! Jag har ju för sjuttsingen en dotter på nio år och har klarat att vänja henne vid alla olika åldrar men helt plötsligt är det omöjligt. Har försökt få en stund för mig själv nu i tre kvällar och go fuck myself att jag får det. Blir galen!! 
Jag är inte arg på mina barn, men behöver en stund för mig själv :/ lite lugn och ro att ta in allt som händer under dagen och gärna koppla bort det en stund.
 
Det kommer bli lite tomt med bildinlägg ett tag nu eftersom min kära man hade med sig systemkamren till Rudskogen och tydligen hällde nån idiot öl över kameran så den har gått i strejk :( kan ju använda min digitalkamera men den är kass. Och mobilen är ju död så ja ni förstår själva. Skitsamma! Ska väl inte ha prylar så enkelt är det! 
Nu kom bitterf****n fram igen haha.
Men det är så typsikt mig och min tur! Fick en riktig fetinglön så den sträcker sig såå långt bläää. Hatar när det blir så och den där fk vetitusan vad de sysslar med alltså har fortfarande inte hört ett skit. Blir bara förbannad och nu kan jag inte ringa. Ligger ju en hel veckas betalning för vab där :O det gör ändå lite om man säger så.
 
Jaja mina kära vänner ha en fin kväll, det ska jag ha trots trotsiga små barn ;) puss på er :)
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bella:

Det kan inte bara så att tikei torkar ut huden då? Jag märkte själv att jag kände mig helt jäkla snustorr efter en dag med tikei om jag inte har en flytande foundation under. Det brukar jag ju inte ha men testade och huden mådde bättre av det. Med bara tikei blev jag glansig men kändes ändå stram och får tillslöt små små prickar i fejjan. Jag kan dock vara lite överkänslig nu när jag är gravid.
Vad har du för fuktkräm? Kanske behöver en med mer fukt? Alltså inte fetare, men duktigare ;)

Kommentera inlägget här :