Smalhets

publicerat i La mia Famiglia;
Sitter ofta o kikar på bloggar och har ju bloglovin där jag har samlat olika bloggar.. Fick idag syn på flera inlägg skrivna av en tjej som kallar sig Lady Dahmer. Hon anser att smala människor är mer priviligierade trots ätstörningar osv.. Vad vi än har för problem som smal så är vi smalhetspriviligierade?! Vafan! På vilket sätt har jag varit mer priviligierad pga min storlek?! Jag har blivit hånad och hatad och mobbad och hetsad att äta osv hela mitt liv! Och när jag fått jobb har det berott på min personlighet och kompetens/erfarenhet och inte för att jag är smal?! Har alltid fått höra hur smal jag är och att jag borde äta mer! Gå och ät! Och i huvudsak ska jag säga att det är avundsjuka människor som själva kämpar med (oftast övervikt). Inte fan ställer jag dem mot väggen och säger att oj va tjock du är. Kanske ska sluta äta så mkt? Osv.. Herregud!! Jag har inget privilegium för att jag är smal! Snarare tvärtom! Tvi vale för människor med snedvriden verklighetsförankring. 
Men jag försöker mitt bästa genom att vara en så bra människa jag kan. Snäll glad trevlig godhjärtad ömmar för andra både djur och människor. 
Är du missnöjd med din kropp kan du inte ändra uppfattning hos alla andra utan du får ändra din egen uppfattning om dig själv så ser andra dig med andra ögon.. Eller så får man försöka göra nåt åt det. Jag har försökt i 20 år att gå upp och det händer inget, så jag har nu gett upp det och skiter ärligt i vad andra tycker om mig och min kropp. Men att säga att jag har ett privilegium för att jag är Smal är bullshit! Jag får slita lika jävla hårt som alla andra vad jag än gör! Amen!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bella:

Läste också det inlägget! Så puckat! Men det säger ju ett och annat om henne.

Kommentera inlägget här :