Torsdag 31/1

publicerat i La mia Famiglia;

God morgon!
Vakna rätt tidigt idag, typ 04:30 haha.. Ah så jag har redan hunnit ta en del av disken som inte hanns med igårkv och även tvätta två maskiner!

Ska köra ungarna om en stund, men först är det Alva som ska fixas i ordning ;)

Jag har hittat ett mirakelgrus som gör att vi kan komma upp för backen trots isgata!!! Lavagrus, ecogrus hette det men det är gjort på lava vad jag kunde förstå ;)
Det är ganska dyrt men det är det värt om man slipper slå ihjäl både sig och barn!!!
Ja så vi får se hur det funkar på snö is..

Fick shoppat på loppis igår en massa matnyttigt :) fick kläder till mig och mormor och lite grejer till köket, bl a underlägg till tallrikarna och sånt när vi äter så vi kan spara bordet lite. Och sen en paradhylla, kryddkvarn och teskedar grytunderlägg, en mugg som Alva ville ge mig, en termos och annat smått o gott ;)

Förra gången fick jag jättefina trasmattor och mängder med fina kläder till barnen. Men man måste ta sig tid att kolla annars hittar man inget.
De säljer ut alla kläder för 2kr/plagget för att de måste få utrymme och allt jag fått tag i är i jättegott skick! Tur att man jobbat med secondhand så man vet hur man ska titta :)

Annars rullar det på som vanligt här hemma så det är lite jobb här o där och vi fixar och donar här hemma för att få ordning på allt :)
Skönt att min grejaranda har smittat av sig så att vi får ordning och reda här hemma ;)

Hoppas ni har en superfin torsdag mina vänner och akta er för stormen.. Pok

Kommentera inlägget här :