Mja, en spännande dag...

publicerat i
Började med att jag vaknade upp med den hemskaste tandvärk man kan tänka sig! Och jag undrade faktiskt hur jag skulle överleva denna dag, vecka, helg! Ringde min lilla mormor i ren desperation och hon sa åt mig att ring tandläkaren, sagt å gjort
ringer tandvården i Lilla Edet. Mm synd att du ringer så sent säger rösten i andra änden.
Får en tid i morgon :-( hur överlever jag nurå! Orka ju knappt stå.

Men pratar med mormor igen och hon ger mig förslaget att ringa Rolf Greven. De har en tid!!!! Yeiiy!!! Jag fick en tid kl 14 och då beslutade tandläkaren helt plötsligt out of the blue att vi drar tanden NU! Nu? Japp Nu! yey...
Såg inte den komma riktigt än! Men jaja man är väl kvinna. Japp stålsätter mig får sprutor och sen är det igång. Han står med något han kallar skohorn?! och bänder i tanden. Och så tar han en tång o vips så va den ute!

Ja men va skönt! Sen att man typ va totaldomnad i halva ansiktet i flera timmar efteråt är ju en annan femma ;-) men oerhört proffsigt va det iaf och billigare än primärfolktandvården.

Som grädde på moset idag tappade jag bort plånboken hos mormor och fick kramp u magen så jag missade hela sista delen på Sandhamn!
Haha ja tur det finns play.

Det jobbigaste är att jag fortfarande blöder.
Natti natti
puss o kram

Kommentera inlägget här :