Läkningsdag 2

publicerat i La mia Famiglia, min bröstoperation, my inner thoughts;
Ja nu är det hela två dagar sedan jag genomgick operationen på Calanderska. Jag har ont, jätteont emellanåt men jag hade inte förväntat mig ngt annat. Jag är nöjd och väldigt lycklig att operationen är över och att det gått såpass bra som det gjort. Idag fick jag duscha vilket betyder att jag tog av förbanden som de lagt och fick se dem själv för första gången. En mycket märklig kännsla ;) Helt plötsligt har man två stora bollar som sticker fram där det en gång va platt och tråkigt.jag är ju givetvis jättesvullen nu men det kommer att lägga sig och formen kommer ändra sig tusen ggr om. Det enda jag kan säga är att jag är nöjd med storleken jag valde och det blev INTE för stort som några har varit oroliga för. Eftersom jag inte hade ngt alls kvar efter tre barn så va det ett utmärkt val :)
 
Nog om det nu.
Jag kan ju inte göra så mkt skaffade därför Pro på bloggen nu så att jag kunde ha en roligare design med mina egna bilder och så. Lär sitta ganska mkt på bloggen nu kan jag tänka. Allt det där man är så van att göra är en mindre kamp haha. Får liksom be min sambo ta ner glas åt mig för att jag inte kan sträcka mig :P 
Men det är mödan värt.
 
Sen klart har man ju mkt tid att fundera över nu. Och jag vet inte riktigt vad man ska säga om människor ibland. Ärlighet är ngt jag värderar väldigt högt iaf. Och jag kan känna att det finns ngn i min närhet som inte av ngn anledning pratar klartext, utan istället drar sig undan. Personen i fråga är själv väldigt noga med att man ska va rak och ärlig därför kan jag bli smått less på dubbelmoralen som sjuder. 
men men det är sånt man funderar på bara.
 
Ska på återbesök på måndag till kliniken och det känns bra. Hoppas att det är bra fortsättningsvis också. Nu ska jag nog försöka vila lite är supertrött efter tre dygns dålig sömn. 
Puss på er.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bella:

Usch va jobbigt med människor som är sådana! Hoppas det löser sig, man blir en aning frustrerad när sådant uppstår. Kul att du tänker blogga lite mer! Önskar jag var lite duktigare på den fronten :)

Svar: Ja det är tråkigt tycker jag men jag känner samtidigt att det är inte min förlust ;) Jag har fullt med människor och djur i livet som gör mig lycklig :))Ja det får du göra ;) alltid kul att läsa
Emelie

Kommentera inlägget här :