Vi har sjukstuga 😷

publicerat i La mia Famiglia;
Magsjukan tog sig in iaf! Dagis "missade" informera om att det gick på avdelningen... Liv kräktes rätt på golvet i hallen på dagis (kan de gött ha) så det va bara att vända och åka hem igen 😟 stackars liten kräktes flera ggr i onsdags och det kom andra vägen också. Sen sov hon typ hela dagen och igår va hon återställd igen! Jag har sanerat sjukt och ber till de högre däruppe att vi andra får förbli friska!! 
Blev uppriktigt förbannad på dagispersonalen som inte informerat föräldrar på ngt sätt att det går och jag är glad att hon ska börja fritids till hösten å slippa dagiselendet! De säger att de tar ett litet tag så har de byggt upp sitt immunförsvar men ge mig förklaringen till varför magsjuka återkommer år efter år och att barnen blir sjuka när de vistas i det? Det är ren bullshit!! De fattar inte vilken press det blir för en småbarnsförälder som måste vaba gång efter annan och att man faktiskt kan mista sitt jobb pga hög frånvaro!!! Får jag ngn gång fler barn blir det dagmamma!!! Det funkade kanon när jag jobba kvällar och helger då jag kunde ha dem hemma och då kunde jag jobba hela tiden! Nu blir det att jag måste vara hemma 😖 


Ja nog om detta! Nu sitter ja med kaffe i det gråa skitvädret och funderar på om jag ska våga mig ut för att shoppa lite 😁  ja vi får se.. Ha en underbar dag! Själv ska jag städa endel iaf! Puss på er

Kommentera inlägget här :