Igår va ett stort steg!

publicerat i La mia Famiglia;
Jag tog mig iväg till stallet efter en dag med värk vankande till och från sängen.. 

Jag kunde ändå inte sova så tänkte att jag trotsar regnet nu och sätter mig en liten stund på min häst!
Kommer till stallet och det va så skönt! Hästarna står och väntar i hagen på mig och följer med in. Kvinnan som har stallet kommer och vi pratar en stund. Sen tar jag och borstar och myser, sadlar och lindar o tränsar... Tyvärr har vår fina nya paddock totalt regnat sönder 😔 och när jag försökte gå där med min häst blev det som kviqsand. Fick gå upp till korallen men där började krånglet.. Den är öppen på ena sidan vilket gjorde att han skulle ut och iväg varje gång 😠 men tillslut kom jag på att jag kunde backa honom. Då gick det fint! Han är lite smårund efter betesperioden men det lär försvinna ganska snart. Snart är det uppstallning nattetid och då tappar de fort. 
Läste att vädret skulle vända några dar fr.o.m. Imorgon tis så ska försöka ta mig dit några dagar denna veckan nu när jag äntligen tagit mig upp på ryggen.,,
Jag vet att han har det super där han är nu då hon är oerhört mån om hästarna och tar in och ut beroende på väder och vind..
Verkar som vi fått en riktig regnperiod... Glad att jag inte bor i centrum iaf.. När det blir översvämningar blir det magsjuka blääää.

Nä ska tända massa ljus!! Och mysa!!
Ha en bra dag 😘

Kommentera inlägget här :