Är det inte lite så?

publicerat i La mia Famiglia;
Kan inte låta bli att störa mig lite.. Lite som en nagel i ögat 😜 
Jo det är ju så att när människor får barn helst första barnet och precis när de är nyfödda och ett år framåt så är dessa människor helt plötsligt experter på barn! De vet allt och kan allt för de har ju minsann barn själva 😉 de utmålar vissa människor som totala idioter och så blir det folkhets. Andra hakar på och det är allt från förbjud vissa att ha barn till att människor är totalt hjärndöda osv osv.. 

Varför inte vara lite ödmjuk? Varför inte förstå att alla gör inte på samma sätt men det funkar ändå? Om någon frågar mig om råd så berättar jag vad som funkat för oss men det är inte sagt att det funkar för alla. 
Kände bara att jag va tvungen att få ur mig detta.. Det irriterar och är så otroligt onödigt. Det hjälper inte dig själv att bli en bättre människa att kasta skit på andra för att du är nybliven förälder. 
Givetvis ska man reagera om barn far illa.. Men vi är inte domare eller en rättegångsjury. Det är andra som jobbar där. Hellre fria än fälla. 

Ha en bra dag 😘 puss på er

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Bella:

Tänkte på detta senast idag! Jag kan dock tycka det är lite roligt. Dom har verkligen ingen aning om vad dom snackar om och det kommer dom att inse sen. Ännu värre är det med folk som inte ens har barn som håller på! Haha! Det var jag med om när jag fick Lexus. Så jäkla komiskt att folk verkligen tror dom kan så mycket om det där 😄

2:a kommentar, skriven , av Bella:

Jo men jag håller med, visst är det så! 😊

Kommentera inlägget här :