Debatter

publicerat i La mia Famiglia;
Ja det pågår mkt debatter på bloggar runt om i hästsverige, även på vanliga bloggar oxå. Men alla har de en gemensam nämnare... Mobbing!! 
Det är så viktigt att vi motverkar detta!! Så mkt människor som far illa och tar sina liv, blir förstörda för all framtid!! Tänk dig alltid för innan du uttalar dig om/uttrycker dig till en medmänniska! 
Vi kan alla ha dåliga dagar, veckor, år och liv.. Men det förgyller inte ditt liv att nedvärdera någon annan. Tvärtom förgör det! 
Stora bloggare jag ser upp till och faktiskt tycker gör ett bra jobb ang mobbing/näthat är bl.a. Nellie, Tyra, Stina-Lee.. Finns säkert ngn mer men dessa kollar jag dagligen. Och de försöker sprida just kärlek. Men det är lite som förgjort för vissa, tex Tyra.. Va hon än skriver om så får hon skit!? Vad ger oss/dig den rätten att trycka ner ngn i skoskaften?! Herregud ge människan ett breake! Samma med Dessie.. Suck! Att människor orkar!!! Jag tänker inte tala illa om någon utan jag håller fullständigt med dessa tjejer!! Ingen mobbing får ske!!
Ja sen har vi ju Timmie Dressyrkillen! En underbar kille som älskar hästar och är duktig på det han gör. Tjejer kan vara så ofantligt elaka.. Givetvis killar oxå men ofta är det tjejer som dömer ut andra tjejer.

Jag säger bara en sak: ge aldrig upp!! Det finns kärlek för och till oss alla!
Vi måste stoppa mobbing nu!
Det är INTE ok 2014! Stoppa allt vad det heter..
Puss och massa kram till er ❤️❤️❤️











Kommentera inlägget här :