Idag har jag tränat ;)

publicerat i La mia Famiglia;

Kass bild men hittade inget bra ritprogram på AppStore. Jag och Baxter tränade på att gå på volter runt två hinderstöd. Vi gick i en åttvolt och varvade med att gå på små volter runt bara ett stöd. Det går sjukt mkt lättare att rida när man har ett hjälpmedel som en kon eller hinderstöd/bommar. Han såg uppgiften mkt lättare också. 
Jag rider med gramantygel och jag vet att det är ett omdiskuterat hjälpmedel bland hästfolk, men jag använder den bara mkt korta stunder och släpper efter direkt. Idag behövde jag inte använda den öht. Han gick super och jag höll knappt i tyglarna. Jag vill rida med benen och sätet och det är målet med alla hästar jag sitter på. 
Han kunde gå i väldigt lugn galopp och fin trav runt alla övningar så vi prövade att göra galoppombyte och han fattade direkt :) 
Nu ska jag ta det lugnt en stund och sen blir det jobb. 
Puss på er!

Kommentera inlägget här :