Uppe med tuppen

publicerat i La mia Famiglia;
Uppe före kl 06.00 idag. Jag har vart och gett hästarna mat och sen blir det utsläpp. Ska väl åka dit snart tänkte jag. Alva vill cykla till skolan. Så det räcker att hon åker 08.10-08.20 för att hinna. 
Riktigt skönt ska jag säga. Måste dock ringa dagis då vi tydligen ska på möte idag med gamla chefen vad det nu kan vara.. Misstänker att de vill ha möte med sjuksköterskorna från hsv. Känns lite som att vad tjänar detta till nu? Gjort är gjort och de ville inte lyssna på oss. Hoppas de bjuder in anhöriga också då isf! Annars är det ju inte rättvist! De ska ju också få göra sin röst hörd om nån i detta!
Gaah!! Har tagit bricanyl nyss och det är darrigt om händerna och svårt att skriva på mobilen! Måste ta sånt ibland.. 

Idag blir det som sagt uteritt med Goa Tintin så det ska bli spännande!! Jag ska först släppa Baxter i paddocken och köra av honom lite överskottsenergi. Är inte sugen på en övertaggad häst ute bland allmänheten. Frågan är om jag ska ha hoppsadeln bara.. Den känns inte bra när man rider?! Det verkar som den ligger dåligt på ryggen. Han blir sådär spänd och konstig med den på. Får väl ta pelhalmbettet och martingal så vet jag att bromsen finns iaf.. Det blir att rida med väst iaf. Litar inte på att han håller sig helt på mattan 😳😁 

Annars blir det fortsatt städ på schemat idag! Behöver komma i fas här hemma nu. Övervåningen är ok nu men nedervåningen behövs fortf tas grundligt. 
Nu ska jag ta lite mer kaffe och njuta innan det är dags att gå 😊
Puss på er.

Kommentera inlägget här :